sunnuntai 31. elokuuta 2014

#sundaymorning

Aamulenkillä koko muu maailma nukkui vielä. Oli ihanan hiljaista ja rauhallista. Tuli lenkin jälkeen niin hyvä fiilis, että muisti taas miksi sinne kannattaa raahautua, vaikka lähteminen välillä tuntuukin vaikeelta. Tänään ei kyllä lähtökään ollu hankalaa.


Aiemmin mainitsin kuvausretkestä J:n kanssa, joten tässäpä pari napsua siltä kerralta. Eurajoella käytiin sähläämässä, kotonurkilla siis!



Ja loppuun vielä #kutsumua -kampanja. Mun mielestä yks tärkeimmistä kampanjoista pitkään aikaan. Kunhan tämä juttu ei vain eskaloituisi niin kuin esimerkiksi tuo ice bucket challenge. Tehdään jotain, että tehtäisiin jotain, mutta unohdetaan miksi. Koulukiusaaminen, ja kiusaaminen ylipäätään ihan missä tahansa, on oikeesti tosi shiti juttu. Kukaan ei ole oikeutettu runnomaan toisen ihmisen itsetuntoa. Jokanen meistä on arvokas. Viis siitä miltä näyttää, miten pukeutuu, mistä tykkää tai mistä on kotoisin. Vahvimpaankin meistä sattuu, kun kiusataan.
Mä en koskaan puhunut siitä kellekään, ettei kiusattais enempää. Mä olin ekaluokkalainen, kun mun koulukummi kiusasi ja heitteli jääkokkareita päin. Enkä koskaan puhunut mitään.
Ne kaikki sanat, mitä sanottiin kouluaikana, vaikuttaa edelleen.
Ja mä en edes ole kokenut niin pahaa kiusaamista kuin moni muu. Se sattuu. Ei tehä sitä kellekään. Missään.
Joten:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti